Jump to content

Brahim to French magazine Gala: "Madonna is a real repository of knowledge"


XXL

Recommended Posts

brahim_leader.jpg

http://www.madonnarama.com/posts-en/2013/09/26/brahim-zaibat-madonna-is-a-real-repository-of-knowledge/

On his relationship with Madonna…

It would take me days and days to tell you everything [Madonna] has taught me… And it still goes on. Every day I’m learning a little bit more; even when we are apart. With her, my personality is asserted. Professionally I evolved very quickly, and intellectually, as I’m curious and she is a real repository of knowledge.

Little anecdote: she succeeded in making me watch old French movies that I didn’t even know existed. I still live my life like I always have and I haven’t changed at all. The entourage however did change, but that’s not bad thing. It helps me knowing who my real friends are.

Being her boyfriend is a handicap as well as an advantage. It is a huge advantage for all the reasons I just explained to you, but it can be a handicap in my relationships [with others]. Sometimes, it is difficult to know if people want to see me or her…

On him taking part in Dancing with the Stars France this year…

[Madonna] told me to go running for it, but to also get enough rest.

I’m not doing it to boost my career, which is already doing pretty well. The show will allow me to make myself known to a wider audience for my skills and not for my personal life. If people stop referring to me as someone’s boyfriend, I’ll be very glad.

On the engagement rumours …

Believing in rumours is just a waste of time

Link to comment
Share on other sites

http://www.gala.fr/l_actu/news_de_stars/brahim_zaibat_madonna_est_bien_une_femme_comme_les_autres_298508

À quelques heures de ses premiers pas dans Danse avec les stars, sur TF1, Brahim Zaibat, lyonnais de 27 ans et danseur professionnel, s'est confié sur sa vie avec Madonna

Brahim se produit depuis 2010 aux côtés de Madonna. La chanteuse qui se destinait d'abord à une carrière de danseuse professionnelle a su reconnaître son talent. Brahim s'était déjà illustré dans l'univers du hip hop et du breakdance avec le groupe The Baby Boom crew. En 2001, il a rejoint les Pockemon crew avec lesquels il remportera le championnat du monde. C'est son ami Norman, danseur et personal trainer de Madonna depuis 2005, qui lui a demandé de créer une chorégraphie sur Material Girls lors d'une soirée privée organisée pour la star il y a trois ans. Son style unique, qui réside dans sa souplesse et la création de mouvements, devenu sa signature, bluffera la star. La suite, vous la connaissez.

Gala: Vous, le danseur professionnel qui avez participé à la dernière tournée de Madonna, qu’est-ce qui vous a poussé à participer à Danse avec les stars?

Brahim Zaibat: Cela fait un moment que je reçois des propositions de la télé, mais jusqu’ici aucune ne me tentait. Avec Danse avec les stars, je me suis dit que je tenais là un véritable défi à relever, moi le danseur de hip-hop et de breakdance. Je vais devoir (me) prouver que je peux être aussi bon en danse de salon.

Gala: Cette émission a la réputation d’être un booster de carrière, n’est-ce pas aussi une bonne motivation?

B. Z.: Non. Ma carrière est déjà bien lancée, même si c’est dans le break, un domaine confidentiel. De plus, je suis par ailleurs conseiller artistique sur la comédie musicale Robin des Bois… En revanche, cette émission va permettre à un large public de me connaître sous mon vrai nom, pour ce que je sais faire, et non plus pour mon histoire personnelle. Si ça contribue à ce que l’on cesse de me définir uniquement comme le petit ami de, j’en serai ravi.

Gala: Comment êtes-vous tombé dans la danse?

B. Z.: Quand on grandit dans un quartier dit sensible, nos aînés sont des modèles. Chez moi, dans mon quartier, les grands dansaient et participaient déjà à des émissions comme Graine de stars. Ils faisaient la fierté de tous. A neuf ans, je les ai suivis.

Gala: Comment ont réagi vos parents?

B. Z.: Mon père (d’origine algérienne) nous a quittés très tôt. Ma mère (Patricia une blonde, blanche aux yeux bleus, française…) nous a élevés seule, mes trois frères et sœurs et moi. Sa seule exigence était que je sois sérieux et que j’aille à l’école. Quand elle a compris que la danse était ma passion, elle m’a soutenu. Le jour où ça a payé, elle était fière de moi.

Gala: Ça remonte à quelle année?

B. Z.: A 2003, lorsque mon crew (groupe de danseurs, ndlr) a remporté le championnat du monde de hip-hop-breakdance et que le maire de Lyon nous a remis la médaille d’honneur. Depuis, je vis de la danse et j’ai fait trois fois le tour du globe. C’est pourquoi je pense que ma carrière est déjà bien entamée…

Gala: Votre père, que vous ne voyiez rarement, vous a-t-il manqué à ce moment-là?

B. Z.: Il n’a pas eu le temps de me manquer. En tant qu’aîné, j’ai très vite endossé le rôle de chef de famille. A partir de l’instant où j’ai pris la place de mon père, j’ai cessé de chercher à le voir et d’être en quête permanente de son attention.

Gala: Vous fréquentez Madonna depuis trois ans. Pourtant, vous soutenez ne pas avoir changé et avoir gardé les pieds sur terre. Difficile à croire…

B. Z.: Je vous le confirme. Je vis ma vie comme je l’ai toujours vécue et je n’ai pas changé pour deux sous. En revanche, l’entourage, lui, change, mais ça n’est pas grave, ça permet de faire le tri entre les vrais et les faux amis.

Gala: Les rumeurs les plus folles circulent: celles de fiançailles à venir, d’une demande en mariage que vous auriez faite... Comment gérez-vous tout cela?

B. Z.: Je ne les vois pas, je ne les entends pas. C’est une perte de temps que de s’attarder sur autant de mensonges

Gala: Et les paparazzis?

B. Z.: Je vais d’un point A à un point B en les ignorant.

Gala: Vous avez déclaré: «Madonna est une femme comme les autres». On parle quand même d’une des plus grandes stars au monde!

B. Z.: Quand elle n’est pas sur scène, à mes yeux, elle est bien une femme comme toutes les autres.

Gala: Qu’avez-vous appris à ses côtés?

B. Z.: Il me faudrait des jours et des jours pour vous dire tout ce qu’elle m’a appris… J’apprends encore chaque jour un peu plus, et même à distance lorsque nous sommes séparés. À son contact, mon caractère s’est affirmé, professionnellement j’ai évolué à grande vitesse, et intellectuellement, comme je suis curieux et qu’elle est un véritable puits de savoir, je vous laisse imaginer les progrès que j’ai pu accomplir. Pour anecdote, elle a réussi à me faire regarder des vieux films français dont j’ignorais totalement l’existence.

Gala: Finalement, être le petit ami de Madonna, est-ce un handicap ou un avantage?

B. Z.: Les deux. C’est un énorme avantage pour toutes les raisons que je viens de vous énumérer. Mais ça peut aussi être un handicap, dans mon relationnel, par exemple. Parfois, il est

difficile de savoir si les gens veulent me voir moi ou elle…

Gala: Madonna vous a-t-elle donné son avis sur Danse avec les stars?

B. Z.: Evidemment, elle a un avis sur tout. Elle m’a dit de foncer, mais aussi de penser à me reposer.

Gala: La dernière rumeur en date: elle viendrait vous soutenir sur le plateau de l’émission…

B. Z.: Encore faudrait-il que je ne sois pas éliminé au deuxième prime!

Link to comment
Share on other sites

Since Madonna is passionate at something and headquartered in NY and Brahim is starting to spread his wings in Paris.. I guess it's almost bye bye time, much like when we started reading media profiles of Jesus and writeups of his becoming a DJ and "branching out".

:(:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

"[Madonna] told me to go running for it, but to also get enough rest.

Im not doing it to boost my career, which is already doing pretty well. The show will allow me to make myself known to a wider audience for my skills and not for my personal life. If people stop referring to me as someones boyfriend, Ill be very glad."

This kinda worries me. Madonna being separated that long from her boyfriend. I'm sure his career is going wonderfully but It's seems like in the long run if Brahim doesn't become very "well known" for his own career, and continue to being mostly known as Madonna's boyfriend or possible husband it might cause a problem.

It kinda sounds like Christopher a little bit. I like Brahim, he's good looking and he seems like he is a very kind person and good to her children and good to her. I would just hate to see them go down that road where he writes a book about her. "Life with my girlfriend, Madonna."

Link to comment
Share on other sites

Guest Not4Pussies

Don't these dancing with the stars celebrities get to spend a lot of time with their dance partner and become attached to them? All that rehearsing and touching and grinding. Just saying.

Link to comment
Share on other sites

Don't these dancing with the stars celebrities get to spend a lot of time with their dance partner and become attached to them? All that rehearsing and touching and grinding. Just saying.

and apparently his partner is a madonna look a like :lmao: it's like cheesy reality tv. let's hope she doesnt show her face in that stupid programme.

Link to comment
Share on other sites

"[Madonna] told me to go running for it, but to also get enough rest.

Im not doing it to boost my career, which is already doing pretty well. The show will allow me to make myself known to a wider audience for my skills and not for my personal life. If people stop referring to me as someones boyfriend, Ill be very glad."

This kinda worries me. Madonna being separated that long from her boyfriend. I'm sure his career is going wonderfully but It's seems like in the long run if Brahim doesn't become very "well known" for his own career, and continue to being mostly known as Madonna's boyfriend or possible husband it might cause a problem.

It kinda sounds like Christopher a little bit. I like Brahim, he's good looking and he seems like he is a very kind person and good to her children and good to her. I would just hate to see them go down that road where he writes a book about her. "Life with my girlfriend, Madonna."

HAHA like brahim can even write properly

Link to comment
Share on other sites

She met him in October 2011? i guess that on the casting for the Superbowl isn't? Well almost 2 years, thank you very much for you dick, next.

I'd love if he and Sean comeback, can someone please tell me if Sean and Madonna saw each other while she was with Guy? i mean from 1998-2008?

Because since the Ritchie divorce i remember him going to the S&ST, calling her to tell about the kiss on Milk, he going to the after-party of the Oscars, going to the MDNA tour and now this, i know that they are so close but mmmh that suspicious.

Link to comment
Share on other sites

from a friend who watched Dancing With The Stars tonight:

-Brahim said Madonna is watching

-he gave a great performance tonight

-he invited the team of the show in the apartment he lives in with Madonna in New York

-he said unlike the other contestants he has 5 judges, his 5th one is Madonna when he comes back home. She said she will judge each of his performances each week :lol:
-the host of the show gave an interview earlier this week and hinted that Madonna might be in the audience at a show to support Brahim
Link to comment
Share on other sites

he was on dancing with the stars.. had a look.. came across as very humble and shy. i believe he was 4th out of 9th contestants? they always tried to ask him about madonna and if she sent him a message and he said "i dont have my phone with me" (obviously as he's about to dance.. ;)) I believe he's a #1 fav in the prognostics .. his mother was there. said madonna was going to be his real judge and probably way more strict than the tv judges.. but he mostly talked about doing this for his brothers and his mother..

https://www.youtube.com/watch?v=FDTVwVja2YI

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...